δομοστατικοί μηχανικοί
GR EN
που βρίσκομαι: Αρχική σελίδα > Έργα > Γέφυρες οδικές και σιδηροδρομικές > Ανακαίνιση παλαιάς μεταλλικής κινητής γέφυρας πορθμού Ευρίπου
Ανακαίνιση παλαιάς μεταλλικής κινητής γέφυρας πορθμού Ευρίπου

ΕΡΓΟ:  Ανακαίνιση παλαιάς μεταλλικής κινητής γέφυρας πορθμού Ευρίπου


ΠΕΛΑΤΗΣ: Κατασκευαστική εταιρεία Ι. Γ. Κοροτζής Α.Ε..
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΑ: Ι. Μάλλιαρης και συνεργάτες 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
 
Το έργο έγινε στα πλαίσια συντήρησης και αλλαγής του μηχανολογικού εξοπλισμού και του καταστρώματος κυκλοφορίας (ήταν ξύλινο). Οι μελέτες που εκπονήθηκαν ήταν πλήρεις και ειδικά για τις μεταλλικές συντάχθηκαν και σχέδια διαμόρφωσης και κοπής. Πέραν των μελετών παρασχέθηκαν στην ανάδοχο υπηρεσίες τεχνικής επίβλεψης επί τόπου του έργου. Αναλυτικά:
 
Κινητή γέφυρα: Πλήρης μελέτη με τα πρόσθετα φορτία του καταστρώματος με επεμβάσεις - ενισχύσεις, αναδιαμόρφωση του οριζόντιου φορέα για την ανάληψη των σεισμικών δυνάμεων της περιοχής με την εφαρμογή των νεώτερων αντισεισμικών κανονισμών. Επίσης τροποποίηση του κεντρικού συνδέσμου της γέφυρας με τελείως νέο και πρωτότυπο.
Τέλος μελέτη και εργασίες επισκευής της σήραγγας Βοιωτίας (προεντεταμένο σκυρόδεμα) από τις ζημίες που προξένησε ατύχημα κατά την διάρκεια της κατασκευής.
 
Το κεντρικό άνοιγμα της γέφυρας είναι 42μ, το συνολικό μήκος του μεταλλικού φορέα 58.8μ και το πλάτος της διατομής της 10.5μ. Τα φορτία κυκλοφορίας της, λόγω θέσεως, είναι ιδιαίτερα μεγάλα (βαριά - πυκνή κυκλοφορία).
 
Η γέφυρα αποτελείται από δύο υποτμήματα. Κάθε υποτμήμα φέρεται από δύο κύρια μεταλλικά δικτυώματα με στατικό σύστημα αμφίπλευρου προβόλου. Το ένα τμήμα του προβόλου χρησιμοποιείται για την γεφύρωση του μισού ανοίγματος του πορθμού ενώ το άλλο για υποστήριξη του πρώτου μέσω της στήριξης του στην οροφής της σήραγγας στην οποία αποσύρεται το υποτμήμα για να ανοίξει στη ναυσιπλοΐα ο πορθμός. Τα δύο τμήματα συνδέονται στο μέσον του ανοίγματος μέσω μηχανικών συνδέσμων. Οι επεμβάσεις είναι:
  • Ενισχύθηκαν για τα νέα φορτία τα κύρια δικτυώματα, αρκετές από τις επίσης δικτυωτές διαδοκίδες, καθώς και ο φορέας μεταφοράς της γέφυρας για την κίνηση της από και προς τον πορθμό.
  • Δημιουργήθηκε σαφής οριζόντιος φορέας στο πάνω πέλμα, καθώς και κατάλληλες στηρίξεις για την ανάληψη των σεισμικών δυνάμεων της περιοχής (a=0,24g).
  • Αντικαταστάθηκαν οι παλαιοί μηχανικοί κεντρικοί σύνδεσμοι με νέους υδραυλικούς, ώστε αφ ενός η σύνδεση να έχει πολύ μικρές ανοχές (και να μην δημιουργείται κατά την χρήση διαφορικό βέλος) και αφ ετέρου για να μπορούν να συνδέουν τα δύο, οριζόντια δύσκαμπτα πλέον, υποτμήματα με τις πιθανές ανοχές που θα μπορούσε να δημιουργήσει ο φορέας λόγω της μετακίνησης του.
 
Προσωρινά έργα: Επειδή κατά την κατασκευή θα διχοτομείτο η πόλη της Χαλκίδας έπρεπε να κατασκευαστεί μια προσωρινή πεζογέφυρα. Μελετήθηκαν πλήρως δύο εναλλακτικές λύσεις:
  • Προσωρινή κινητή πεζογέφυρα: Αναρτημένη ανοιγόμενη πεζογέφυρα ανοίγματος 40.0μ και πλάτους ~3.20μ. Η γέφυρα προβλέπονταν αναρτημένη από πυλώνες ύψους 12.20μ και το στατικό ύψος του φορέα της ήταν 1.45μ. Δεν κατασκευάστηκε τελικά για οικονομικούς λόγους.
  • Προσωρινή πεζογέφυρα: Μεταλλική δικτυωτή γέφυρα κάτω διαβάσεως. Αμφιέριστη με άνοιγμα 45μ και πλάτος 3,15μ. Ύψος δικτυωμάτων 2.50μ. Το έργο κατασκευάστηκε, λειτούργησε (κάτω από πολύ βαριά κυκλοφορία) και αποξηλώθηκε. Μελετήθηκε σε τρία προκατασκευασμένα τμήματα, χωρίς προσυναρμολόγηση (λόγω αδυναμίας του μηχανουργείου) και η ανέγερση έγινε με απόλυτη επιτυχία. Για το έργο αυτό εκτός από την πλήρη μελέτη του συντάχθηκαν σχέδια μόρφωσης και κοπής των μελών του καθώς και παρεσχέθη τεχνική υποστήριξη στο μηχανουργείο και τον χώρο ανέγερσης.
  • Αποτίμηση της αντοχής των από σκυρόδεμα υφιστάμενων κατασκευών, με έρευνα του υφιστάμενου οπλισμού του και σχεδιασμό των απαραίτητων ενισχύσεων για την έδραση της πεζογέφυρας.
 
Το έργο έχει ολοκληρωθεί και είναι σε λειτουργία.
 
 
Χρόνος μελέτης - επίβλεψης: 1995-8
Κανονισμοί μελέτης: DIN1072, ΝΕΑΚ

    Δείτε
   Επίσης...